Friday 5 July 2013

METALLICA LIVE IN MALAYSIA 2013 - TENTANGAN DARI PIHAK-PIHAK TERTENTU

Sebagaimana yang lu orang sedia maklum, isu rock & metal kat Malaysia ni memang sensetif di media mainstream. Punca mungkin dari kes black metal dulu yang TAKDE BUKTI dan juga IQ yang kurang dalam diri mereka. Mungkin masalah permakanan masa kecik dulu membuatkan mereka kurang ariff dalam membuat keputusan berkenaan dengan isu ini. Sebab aku pernah baca artikel yang mengaitkan Metallica dengan gejala black metal. Gejala jadah apa aku pun tak tau.
konsert Metallica melalaikan

Itu hari, en PSY datang ke Penang. Semua pun tahu apa bikin. Perform kejap aja. Masuk free kan? Tak silap aku la. So...adakah peminat dari negara-negara jiran datang untuk show tu? Ada duit masuk dalam Malaysia ke? Ada..tapi mungin tak la banyak. Kot... Lagu tu..video clip nya..agak lucah kan? Well..lepas aja takda la isu besar sangat.

So..bila Metallica datang, ( setelah sekian lama menunggu, 20? 30 tahun? ) apakah neraka itu diorang nak bising-bising? Kami, the fans, beli original kaset, VHS, cd, magazine, semua tu ada tax! 

Masalahnya, senang. Kepala hotak sempit. Majalah porn Malaysia jenama buah tu, takda sapa nak piket ke..buat demonstrasi ke..kata nak menyelamat akidah orang kita..well..kenapa pilih bulu?! kelab malam yang orang kita mabuk tiap-tiap hari ada lu peduli? Kata nak jihad la apa..pegi la tunggu depan PUB tu bagi ceramah. Ada lu buat? Lu cakap lu Metallica punye konsert melalaikan..apa la..itu ini la.. orang kalau layan doremon sampai tak solat marghrib pun kira melalaikan tau tak?! Masalah lu orang ni..lu punya nak selamatkan akidah pilih bulu! 

Jahat ke, baik ke..metal ke kpoop ke, dangdut ke...itu hati punya cerita bro..ada akai pakai..bukan letak dekat lutut!