Saturday 6 February 2010

AKU DAN METALLICA

Masa darjah 4. Selain Metallica, ya, kami memang minat KRU! 

Aku nak kongsi pengalaman aku bersama Metallica. Masa sebelum tadikan lagi aku telah didedahkan dengan lagu-lagu hard rock & metal oleh abang sulung aku yang kini usianya hampir memcecah 50 tahun. Semuanya bermula pada tahun 1993, semasa aku berumur sembilan tahun. Aku mula obses dengan kaset 'Black Album' yang dibeli oleh abang aku. Start dari hari tu aku hafal lirik semua 12 track. 

Darjah enam. Masih belum baligh. Heheh..dua-dua cap aku tu hilang. Demmmit!

dalam album yang memainstream kan mereka tu. Masa darjah empat aku direkemen Kill 'Em All dan mulai saat itu sehingga hari ini aku terus menjadi peminat Metallica tanpa berbelah bagi. Tahun demi tahun aku mula kenal siapa Metallica dalam dunia metal. Masa tu kemudahan internet memang takde le. So semua info pasal band kegemaran aku ni hanya berbekal kan pada KERRANG! dan juga ROTTW yang masa tu baru keluar.
Yah..itu lah abang aku yang memetalikan aku. Ahhahah... gambar bermisai hensem tu aku la..heheh


Heheh..dekat kampung. Metallica habih la kunun..adesss...demit!!!
Spm ke Ikm.. x jemu-jemu pakai baju tu. Kuikuikui



Sampai lah aku nak mencecah 30an dan macam-macam isu yang melanda Metallica, pendirian aku tetap sama. Biar apa musik pon yang aku dengar, the lead of the Big Four, METALLICA tetap di hati aku! Long live the FOURHORSEMEN!!!!

4 comments:

  1. free download full Metallica album:
    http://mpeglayer3s.blogspot.com/search/label/Metallica

    ReplyDelete
  2. sticker kru tu rare gile hahahaha terbaik

    ReplyDelete